Nedávno žáky 8. ročníku navštívila jejich spolužákyně, která je sice napsaná v třídnici, ale nikdy jí neviděli. Jak je to možné? Je to žák na individuálním (tzv. domácím) vzdělávání, tedy ti, kteří chodí do školy dvakrát za rok na přezkoušení, ale školní vzdělávací program si plní doma. Spousta zvídavých otázek se samozřejmě motala kolem toho, "jak se má, že nechodí do školy", jak "nic nemusí dělat" apod. Petra Klimecká jim však dokázala přesvědčivě vysvětlit, že to jsou všechno omyly a kolem individuálního vzdělávání panuje velká nevědomost, a to nejen mezi dětmi, ale hlavně mezi dospělými.
Forma domácího vzdělávání je využívána z mnoha důvodů, mohou to být zdravotní komplikace, časté pobyty rodičů v zahraničí, psychické problémy, anebo také mimořádná nadanost. To je příklad dalšího našeho žáčka 2. ročníku Adama Strouhala, který vyniká v matematice, cizích jazycích nebo umělecké oblasti. Ve svých 8 letech chodí třetím rokem do ZUŠ Harmonie a zahrál si na koncertu ku příležitosti 20 let existence školy.
Do budoucna bychom rádi přinášeli úspěchy nejen našich fyzicky přítomných žáků, ale také těch, které moc nevidíme, ale přesto si pozornost zaslouží.
Jan Táborský
Registrace žáků a jejich zákonných zástupců (postup při prvním přihlášení do systému)
APLIKACE DO MOBILU
GOOGLE PLAY
APP STORE
(podmínky podání)
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:241
TÝDEN:407
CELKEM:118828